- 5 Januari 2013

5 januari 2013 - Bhaktapur, Nepal

Vandaag, zaterdag 5 januari ga ik alleen met de bus vanuit Sankhu naar Bhaktapur. Deze stad wordt ook wel de stad der getrouwen genoemd. Heeft minder dan Kathmandu en Patan westerse invloeden ondergaan. Het heeft veel weg nog van een Middeleeuwse nederzetting. Ik logeer in ' the heart of Bhaktapur'. Dit guesthouse wordt gerund door Joyce, een Nederlandse, die sinds 2012 dit doet in combinatie met een centrum voor disabled children. Ik werd zeer hartelijk verwelkomd door het ontvangen van een blessingsjaaltje...erg speciaal!! kreeg ook een milk coffee aangeboden. De kinderen verblijven en worden verzorgd onder de guest-kamers, vanuit de Swarga foundation. Ik heb room 5, Asmita. Zij is  op 2 september 2002 geboren. Zij heeft een longziekte, weinig uithoudingsvermogen. haar moeder heeft haar verlaten en haar vader kan haar niet onderhouden omdat hij de hele dag zwaar werk heeft.......Zo zijn alle kamers vernoemd naar een kind van het centrum. Op de kamer hangt een kindertekening gemaakt door dat betreffende kind. Het geld wat je hier besteedt aan slapen komt op deze manier deels, direct ten goede aan het kinderhuis. Prachtige, duurzame combinatie vind ik!!!!

Ik ga zo meteen lekker voorbereid op stap......er is veel te ontdekken in Bhaktapur.

1. Helna Jansen:
    5 januari 2013
    Wat maak je veel mee en wat zie je veel daar Annmie.
    Ik blijf het allemaal geweldig vinden om te lezen.
    Een fijne dag daar in Sankhu.
    En voor nu weer lieve groeten van mij Helna
  2. Natalie (Schrijverke):
    Hoi Annemie,
    Nog een heel Heppie nieuwjaar toegewenst! Heerlijk voor de kinderen, live muziekles. Ik herinner me nog goed mijn "oude" meester Peter (met gitaar) en klasgenoten al zingend "Love is all" (Roger Glover) in koor.
    Veel leerplezier en tot het volgende reisverhaal.
    Groetjes Natalie
  3. Toon:
    5 januari 2013
    Dag Annemie, alweer een prachtig verhaal.
    en bij deze de beste wensen van ons allemaal.
    Groeten Toon.
  4. Henriet:
    6 januari 2013
    Wat zijn er toch veel mooie kleine initiatieven om de mensen in nood een helpende hand toe te steken: ontroerend om over deze prachtige druppel op de bekende plaat te lezen. Liefs, Henriet.
  5. Yvonne:
    7 januari 2013
    Lieve Annemie,
    Een heel gelukkig en gezond 2013! Maar aan je verhalen te horen is het verlaten van 2012 en het eerste begin van 2013 al fantastisch verlopen. Geniet maar lekker! Ik blijf je lekker volgen.
    Liefs Yvonne
  6. Wilma Martens:
    7 januari 2013
    Lieve Annemie!
    Ik wens je vanaf hier een gelukkig en fijn 2013. Ik geniet van je verhalen en je enthousiasme raakt me iedere keer. Wat een ervaringen! Geweldig! Ik volg je graag.
    grtz WilmaMa
  7. Monique van Heijster:
    8 januari 2013
    Hoi Annemie,
    En heel erg gelukkig en gezond 2013. Al jouw geschreven verhalen zorgen al voor een heel mooi begin in 2013.
    liefs,
    Monique