- 6 Januari 2013

11 januari 2013 - Bhaktapur, Nepal

Bhaktapur....wat was het koud vannacht....twee dekens op een tweepersoons bed gehad. Lekker diagonaal gelegen....hier zijn de mensen toch wat kleiner dan ik ben.... Op het dakterras ontbeten met Joyce, de nederlandse eigenaresse, die vandaag dienst had. Ik was de enige gast in dit super originele guesthouse. Ik sliep in kamer vijf, met mooie tekening van het meisje dat een longziekte had en geestelijk gehandicapt is. Met het slapen in Heart of Bhaktapur, betaal je mee aan het onderhoud van de verzorging beneden. Een heel gaaf idee!!! ze bestaan pas sinds juli 2012, en het loopt al heel goed!!! Gisteren een gids mij rond laten leiden: Thakur prasad Dahal. Je komt dan in een korte tijd erg veel te weten over de stad. Veel vakmanschap weer met houtsnijwerk. Mooie verbrandplaats bezocht waar zowel Boeddhisten als Hindoeisten verbrand worden. Ook de oude straatjes bezocht die door de Duitsers weer zijn opgebouwd na de grote aardbeving van 1934. Ik heb uitgebreid een Tankaschool bezocht, dit is een plaats waar mensen opgeleid worden om traditionele Thanka's te leren schilderen. Met één yakhaartje worden deze schilderijen gemaakt......veel goud wordt er gebruikt in de afwerking. Hele duidelijke uitleg gekregen van een master hierbij. Op zondag dus nog wat rondgenuffeld, bij het pauwenvenster beland. Mooi boekje kunnen kopen over Boeddhisme en Hindoeisme en dan vooral over de symbolen en godheden. Als laatste, en zeker niet als minste, potery square bezocht!!! Zooo mooi! Na lunch op het Everest dakterras rustig teruggegaan naar Kathmandu. Proberen stof te kopen voor Karma Tharchen, die wil voor mij een gebedenenvelop naaien. Heb het nog niet kunnen vinden. Om half 8 weer in Sankhu, naar bedje toe!

1. Henriet:
    12 januari 2013
    Dag Annemie,
    Wat een bont palet van belevenissen, prachtig om te lezen en zo een klein beetje mee te maken.
  2. Esther lorenzini:
    13 januari 2013
    Leuk verhaal.. Wat een ervaring! Geniet er maar lekker van.. Groetjes..
  3. Hans Fuchs:
    14 januari 2013
    Hoi Annemie,
    Mooi om te lezen hoe jij van de kleine dingen kunt genieten... Je bent nu ongeveer halverwege van je reis. Wij gaan woensdag naar Zuid-Afrika. We blijven jouw reisverhalen lezen natuurlijk. En jij kunt die van ons weer lezen.
    Geniet van de dingen daar...
    Groetjes.
    Miriam en Hans