- terugreis naar Nederland

18 februari 2013 - Aarle-rixtel, Nederland

Ik had echt niet goed geslapen de laatste nacht......allerlei vragen, gedachtes kwamen voorbij suizen in mijn hoofd en niet als laatste dacht ik.......als mijn tas maar niet al te zwaar is...... Ook was er een stevige beat, bij Funcky Bouddha, die de hele tijd doorging tot half een in de nacht.....daarna lukte het inslapen!

Vrijdagochtend 15 februari, ben ik met Ellen en haar ouders gaan ontbijten in Gaia. Heb onderweg ook nog wat straatbeelden gefotografeerd om ze nooit meer te vergeten......Daarna mijn tas definitief ingepakt en dichtgemaakt. Met de moeder van Ellen en Ellen op dakterras de tijd wat gedood door gezellig te babbelen.....tot 11.45 uur en toen afscheid genomen want mijn taxi zou om 12.00 uur er zijn. Sunita van Crossborders is ook nog afscheid komen nemen en tja....dan kan ik het echt niet meer drooghouden........voelt zo dubbel.... Bharat kwam ook mee naar het vliegvleld omdat hij daarna door ging naar Bouddha.

Het was niet zo' n lange rit........half uurtje. Aangekomen op vliegveld ook afscheid genomen van Bharat......nog een blessingsjaaltje van hem gekregen en alleen verder gegaan naar 'inchecken'. Dat duurde erg lang....2 uur.  Alles gecontroleerd...en jippie de grote tas was 23,9 kilo....ietsje te veel maar daar deden ze niet moeilijk over. Van mijn laatste Nepalese geld nog een lekkere koffie besteld, ik had nl tijd genoeg omdat er vertraging was.....We zouden om 15.40 uur vertrekken en dat werd 16.45  Ik zat naast een Nepalese jongen die voor de eerste keer vloog. Hij hield de hele tijd zijn handen voor zijn ogen om niets te zien, was zo schattig!  Bij het echt opstijgen moest ik flink huilen...en die jongen dus naast mij ook, omdat hij het volgens mij gewoon eng vond....de eerste keer zo vliegen!

Om 7 uur in Delhi.....op naar de transferruimte. Dat was deze keer zo gepiept! Even wat gegeten en sms naar Erik gedaan dat ik goed was aangekomen in Delhi. Daar tien uur wachttijd, en dat werden er twaalf......wel wat powernapjes gedaan, toch slaapt het niet rustig als je alleen bent, bang dat ze dan toch aan je spullen zitten. Heb wat kunnen lezen, rondgelopen langs alle belachelijk sjieke winkeltjes........Aangezien er storingen waren in het computersysteem is ons toestel echt pas twee uur later vertrokken dan aangegeven was. Dan duurt wachten toch lang......van 2.30 naar 4.10 uur vertrek.....In het vliegtuig heb ik lekker en veel kunnen slapen!

slapen.....eten....slapen....eten en kletsen met een man uit Budapest die 2 weken in een Ashram in India was geweest om yoga en mindfulness te trainen. Wat voel ik me toch dankbaar dat ik dit avontuur, mijn droomreis, zo mocht meemaken! Dat is wel het overheersende, en gelukkige gevoel wat ik op de terugreis de hele tijd heb gehad....

Zaterdag 16 februari land ik om kwart voor 9...... Mijn mooie appelgroene flightbag rolt als eerste van de band af......dan door naar de arrivalhal.....want daar staat mijn lief.....Hoe fijn kan het zijn om zo weer in vertrouwde armen te kunnen duiken!!!!

Ik ben weer 'thuis'......... bedankt voor al jullie betrokkenheid tijdens mijn droomreis en vooral ook namens de kinderen uit Prasauni en de monniken van Sanku, uit Nepal bedankt voor de bijdrages die jullie gedaan hebben zodat ik daar weer wat impulsen en 'stapjes' in de goede richting heb kunnen zetten.........Namasté!!!!

1. Annie en Theo:
    Weer welkom thuis
  2. Helna Jansen:
    18 februari 2013
    Annemie,Welkom weer in je vertrouwde omgeving en lief en kids.
    En bedankt voor al je leuke nieuws steeds. Zal het missen je verhalen en ervaringen te mogen lezen. Lekker uitrusten nu en het een plaatsje te geven. Dab=nk Dank voor ales Liefs Helna
  3. Mayke:
    Hey lieve Annemie,
    Welkom thuis in ons koude kikkerlandje.
    Helaas, je geweldige avontuur zit erop. Uit je verhalen bleek wel dat het zeer aan je verwachtingen heeft voldaan. Geniet nog lang na en probeer zo lang mogelijk in de relax-modus te blijven. Ik hoop je snel weer te zien.
  4. Toon:
    Welkom Thuis!!
  5. Diana:
    18 februari 2013
    Van HARTe welkom, lieve Anniemie!
  6. Sandra jv:
    18 februari 2013
    annemie, tot gauw. dan kunnen wij hier weer allemaal van jou genieten.
    goede reis
  7. Manon:
    18 februari 2013
    Fijn dat je er weer bent :)! Heb je gemist!
  8. Tileman en Marijke:
    Welkom thuis!!!
    Geniet nog lekker na.
    Lieve groet, Tileman en Marijke
  9. Joyce:
    19 februari 2013
    Weer veilig thuis na een geweldig avontuur! Al die herinneringen zitten in voor altijd in je rugzak, nooit te zwaar voor een weegschaal ;).
    Veel dank dat we mochten delen in deze reis.
    Groetjes
    Joyce
  10. Mirjam:
    19 februari 2013
    Fijn dat je weer veilig thuis bent met zoveel mooie herinneringen. Tot gauw, dan hoor ik er vast alles van.

Groetjes Mirjam
  11. Anneke v Brussel:
    20 februari 2013
    Fijn dat je weer veilig en gezond in Nederland bent!
    Tot snel!
  12. Ineke Blakenburg:
    20 februari 2013
    Welkom terug in onze koude kikkerlandje! Fijn om je volgende week weer te zien en je verhalen live te horen. Tot dan.
  13. Annemarie de haas:
    21 februari 2013
    hoi annemie,
    fijn om deelgenoot te zijn igeweest van je bijzondere ervaringen.
    welkom in nederland. ik ben op dit moment op vakantie in oostenrijk.
    groeten en misschien tot snel
    anne-marie
  14. Rieky van den elsen:
    22 februari 2013
    Dag Annemie,
    Wat een indrukwekkend verslag elke keer weer en wat een bijzondere ervaringen en ontmoetingen. Ze zullen je missen daar. Rieky
  15. Annemie:
    22 februari 2013
    Ja, Rieky...inderdaad hele bijzondere ervaringen en ontmoetingen....ik mis hen ook....ik voel dat het wel ff tijd nodig heeft om van binnen wat om te schakelen......dank je wel voor jouw volgen!!!