- 13 februari inkopen doen voor Prasauni...

13 februari 2013 - Kathmandu, Nepal

ARJAN jarig.....50 jaar alweer voor mijn lieve broer......Na het ontbijt op stap gegaan, helaas te voet, omdat Bharat en ik niet met de motor konden gaan i.v.m. rellen en strikes in Kathmandu. Dat betekende dat veel straten afgesloten waren en dat we veel en ver moesten lopen om van de ene winkel naar de andere te komen. Boekhandels, sportwinkels, soort speelgoedwinkels, handvaardigheidwinkels.... Met winkels bedoel ik dan wel echt iets anders dan in Nederland. Het zijn meer een soort van stalletjes waarin van alles opgetast ligt en je daar je weg in moet zoeken. Van de leesboekjes die we wilden lieten we er dan eentje apart leggen zodat zij daarna er steeds groepjes van zes konden maken en de rekening konden opmaken.

Voelt raar.....dat je als een soort van Sinterklaas gewoon alles kunt kopen........tussendoor even een klein soort loempiaatje gegeten omdat ik nog niks gegeten had als lunch. Om zeven uur waren we pas terug!!! Wel een heleboel spullen rijker. Die avond hebben we alles opgeslagen in het kantoor van Bharat. Hij gaat binnenkort een keer naar Chitwanpark toe met de jeep en kan zo alle spullen op de school gaan bezorgen!!!! Heeeeeeel  veel Nepalese leesboeken, heel veel Engelse lees en prentenboeken, want daar ging het vooral om. De kinderbibliotheek is dan voor een groot deel in orde!!!!!! Onvoorstelbaar!!! Ik heb al een systeem op de computer gemaakt, soort database zodat ze nieuwe boeken er nu maar gewoon bij hoeven te typen zodat ze ook weten WAT ze hebben. Ik heb ook voor alle groepen een computerprogramma aangeschaft wat interactief werkt m.b.t. Engelse communicatie.

Omdat ik gevraagd had aan de leerkrachten: Wat heb je NU nodig om je droom met je klas waar te maken voor dit jaar, heb ik naast de collectie boeken voor de bibliotheek ook voor hen nog andere dingen gekocht!  Creatieve spullen: gekleurde fluiten, gekleurd papier, verf, plak, wit papier, stanleymessen, mala drum, en sportspullen: badmintonsets, leren ballen, grote en kleine rubberen ballen, volleybal net en bal, badmintonnet.......Dit alles van jullie bijdrages!!!

De volgende dag zijn we samen nog een keer de shops afgegaan om alles verder op te halen wat ze hadden klaargezet en te betalen. We hebben twee keer met de motor moeten rijden om alles in grote dozen vervoerd te krijgen tussen ons in....een hele klus maar het voelt wel super dat er nu weer veel mogelijkheden liggen die door de kinderen in Prasauni ontdekt kunnen gaan worden!!!

1. Mayke:
    14 februari 2013
    wow Annemie, dat moet inderdaad heel gek voelen, maar vast ook heel goed!!!. Ook daar boffen ze met je en laat je een onuitwisbare indruk achter: helemaal super.
    Geniet nog even!!
  2. Arjan:
    14 februari 2013
    He An, erg mooi om het zo af te kunnen sluiten, zal wel heer raar zijn om weer terug te komen, enorm cultuur verschil. Fijn dat je zoveel hebt kunnen regelen van onze donaties. Vlek Arjan :)
  3. Helna Jansen:
    14 februari 2013
    Ja Annemie het einde in zicht.En fijn even voor sinterklaas spelen toch?
    Geniet nog lekker even en een goede reis terug, en die winkeltjes.doet mij denken aan Tunesie heel lang geleden dar waren de winkeltjes ook zo als jij beschrijft.

Liefs Helna
  4. Tileman en Marijke:
    Hoi Annemie,
    Bijzondere dingen en ervaringen ook nog zo in die laatste weken!
    Goede reis terug, hopen je binnenkort weer in levende lijve te zien.
    Lieve groet, Tileman en Marijke