- 2-3 Januari 2013

4 januari 2013 - Sankhu, Nepal

Woensdag 2 januari weer gewoon werkdag....en wat voor een....ik heb gisteren mijn wens in vervulling laten gaan door een gitaar te kopen in Kathmandu...Een hele lieve jongen heeft mij geholpen en samen hebben we in de winkel liedjes van Adèle gezongen, echt heel gaaf en samen genoten! Dus.....vandaag mijn repertoire aan Engelse songs maar eens opgestart. Heerlijk genieten, ze hingen aan mijn lippen en hadden van vorige vrijwilligers ook nog liedjes geleerd. Ik ga ze verzamelen en op het einde geven als songtekstboekjes. Ook was het weer 'math'  voor de tweede keer. Ik merk dat doortellen over de tientallen moeilijk is, dus ga een kralenketting maken tot 100.

Donderdag 3 januari Science day. We hadden ook nieuwe notebooks gekocht voor nieuwjaar. Mooi om te zien dat ze zo blij en dankbaar zijn met een nieuw schrift. Trots hun naam erop en daarna gestart met het thema Holland. Ik heb op het bord samen        met hen een mindmap gemaakt. Ik heb kunnen vertellen en uit een boek laten zien  windmills, wooden clogs, cheese, tulips, dykes and bridges, old houses, waterland. Ze vonden het super interessant.....heerlijk om zo bezig te kunnen zijn. Sommige dingen herinnerden ze zich ook nog wel van vorige volunteers. Vooral HOE de klompen gemaakt werden en het verhaal over overstromingen, dus het belang van de dijken was een succes! Tja, van zo' n dag kan ik me wel heel gelukkig en tevreden voelen. Om drie uur samen thee gedronken en als afsluiting op de trap buiten Ben gezongen, if you' re happy and you know it........mooiere afsluiting kon niet!

1. Marie-Louise:
    4 januari 2013
    Wat geweldig om zo met de kinderen bezig te zijn! Ik kan me van vroeger ook nog herinneren hoe blij we waren met een mooi, eigen schrift.

lieve groetjes, Marie-Louise
  2. Helna Jansen:
    4 januari 2013
    lekker weer op een gitaar muziek maken,klinkt super ook voor de kids lijkt me, hun Engels zal vast beter zijn dan het mijne met al die goede hulp van jou, en je voorgangers.

Groetjes weer en het was leuk het te lezen, helna
  3. Arjan:
    4 januari 2013
    He An, zo zie je maar dat muziek verbroederd en mensen dichter bij elkaar brengt. Maar dat wist je al. Vlek Arjan
  4. Wendy Rapmund:
    5 januari 2013
    Gaaf een gitaar!
    Gelijk een gezellige sfeer en dus nog leerzaam ook!
  5. Wilma Tijsma:
    6 januari 2013
    De warmte straalt er vanaf!
    x Wilma