- 31 December 2012

31 december 2012 - Nationaal park Royal Chitwan, Nepal

Tja.........de laatste dag van dit jaar 2012....vind ik het toch bijzonder om te vertellen dat het nu 11.00 uur is en ik al een olifantentocht door de jungle heb gedaan. Vandaag om zes uur opgestaan, ontbijtje en met een jeep naar de plaats waar het zou gebeuren. Een houten stellage zorgt dat je makkelijk kan ' instappen' op de olifant. Elke olifant draagt 4 mensen, en elk persoon moet in een hoek zitten op enorme dikke matten die vastgebonden zijn op de olifant. Je benen bungelen dan lekker naar beneden. Het is betoverend.....door een vrij dichte mist zie je voor en achter je deze enorme kolossen het regenwoud intrekken. Het heeft iets betoverends.....mysterieus...die mist en dan zo'n olifantendrijvers die ons behoedzaam over de paadjes leiden. Het viel mij op dat een olifant best maar een smal paadje nodig heeft om zijn weg te vinden. Heerlijk om dan ook nog een donkerbruin edelhert te zien, twee bambiherten en vogels die we gisteren ook al gespot hadden. Een andere groep had het geluk 4 rhino's te zien. Nu even rust....

Bij deze ben ik heel dankbaar dat ik dit jaar zo' n geweldige ervaringen heb op mogen doen. Vanavond gaan we met een klein groepje oud en nieuw vieren aan de Rapiti rivier.....

Ik wil jullie allemaal, als trouwe ' volgers' een hele gezellige jaarwisseling wensen! Vooral veel gezondheid, gezelligheid en tijd voor elkaar!!!! Dat is wel wat ik hier in Nepal vooral veel voel en zie, tijd en aandacht aan elkaar!  Er ècht ZIJN! De monnikjes zeiden dat ook op hun wishcards:  My wish for 2013 is: more love for the world.....more compassion.....and more food for all the people in the world!...........

1. Peter van Lierop:
    31 december 2012
    Dag Annemie, je bent ons allemaal voor. 2013 is bij jou al begonnen terwijl wij 2012 hier nog moeten uitluiden. Vanuit hier wensen wij ook het allerbeste voor jou en alle Nepali daar in 2013.
  2. Wendy Rapmund:
    31 december 2012
    Zo, dat is nog eens een gave oudjaarsdag om nooit meer te vergeten!
    De beste wensen voor 2013! Xxx
  3. Marieke:
    Hoi Annemie,

Heb de laatste week geen tijd gehad om je verhalen te lezen, dus heb nu alles in één keer gelezen. Geweldig wat je daar allemaal mee maakt. Ik ga dadelijk beginnen met het bakken van oliebollen en appelbeignets voor oudjaar. Raar dat jij al in 2013 zit. Ons Wietske zit over 8 en een half uur in 2013. Ze zit nu in China met het studentenorkest. Wij moeten nog een kleine 15 uur wachten. Ik wens jou een heel mooi 2013 toe!

Liefs Marieke
  4. Mayke:
    Hey Annemie.
    inderdaad vreemd hè, zo'n totaal andere jaarwisseling dat wat je gewend bent. Vorig jaar liepen wij op deze dag in de zon naar de machtige Mt. Cook en hadden we 's nachts voornamelijk natuurlijk vuurwerk van de vele sterren. Ook wij vonden dat een bijzonder idee.Dit blijft je altijd bij. Dit jaar voor ons weer een druilerige jaarwisseling en er wordt nu al volop geknald. Geniet daar nog van je laatste dag van 2012. Je gaat 2013 op een speciale manier verwelkomen: wow. Heel veel plezier en dat het nieuwe jaar je veel inspiratie, gezondheid en geluk mag brengen.
  5. Heleen van Asten:
    Hoi Annemie,
    Wat fijn dat we op deze manier kunnen zien wat jij allemaal mee maakt! Het lijkt me geweldig, het is niet te vergelijken met hier.
    Terwijl ik je laatste verhaal lees is het hier bijna 10.00 u. en de eerste knallers beginnen pas te komen. Ik wens jou en alle mensen daar alle goeds toe voor 2013!!!!!! En geniet van alle moois wat er op je pad komt!!
    Liefs Heleen
  6. Erik:
    Lief! geniet er van!

Erik
  7. Arjan:
    31 december 2012
    He An, hartstikke mooie ervaring met die dikhuiden, jij ook een mooie jaarwisseling. Veel liefs , je broertje Arjan
  8. Annie en Theo:
    31 december 2012
    Hallo Annemie, we wensen je een MOEDIG 2013 toe en dat je nog veel voldoening mag hebben in je werkzaamheden.
  9. Gertie:
    31 december 2012
    Hoi Annemie, tussen al het geknal buiten day hier al de hele dag te horen is, daarnet jouw bijzondere olifantenverhaal gelezen. Wat bijzonder om zoiets mee te maken!
    Hier nog 7 uur te gaan voor 2013 begint, voor jou een heel mooi, bijzonder en liefdevol jaar toegewenst, ook van Niek natuurlijk!!
  10. Ineke de Hair:
    31 december 2012
    Annemie, ik wens je een liefdevol 2013!
    Warme groet van Ineke.
  11. Gill:
    31 december 2012
    Inderdaad Annemie wij kunnen veel leren van de
    "arme" Nepalese.. 2013 kan bijna niet mooier zijn dan 2012 voor jou .... alleen maar goede dingen toegewenst. liefs Jos en Gill
  12. Toos Hollestelle:
    1 januari 2013
    Wij wensen je een heel gelukkig en gezond 2013 en nog veel
    plezier in Nepal Groetjes Riny en Toos Hollestelle
  13. Wilma Tijsma:
    1 januari 2013
    Wat krijg je daar een rijkdom mee, Annemie.
    Een rijkdom die je in het nieuwe jaar zoveel zal opleveren!
    Geniet ervan!
    liefs Wilma
  14. Henriet:
    2 januari 2013
    Lieve Annemie, heel veel geluk en liefde toegewenst voor het nieuwe jaar, dat je de ervaringen van deze bijzondere reis kunt inweven in je leven/uitstraling en zo zaadjes kunt zaaien van wijsheid uit deze ervaringen gedestilleerd.
    Liefs, Henriet.
  15. Manon:
    4 januari 2013
    Genieten lieve Annemie!
    En ik geniet van jouw mooie verhalen!
  16. Annemarie de haas:
    9 januari 2013
    Annemie,

Vanuit een druilerig Stiphout wensen we je ook een gelukkig en gezegend 2013.
    De ervaringen van 2012 zul je nooit meer vergeten.

groeten
    Anne-Marie