- 26 en 27 december

29 december 2012 - Kathmandu, Nepal

Tweede kerstdag....gewoon naar school...vreemd gevoel maar plicht roept...Ik was weer alleen, en ik moet zeggen dat dit toch anders is. Vandaag Rekenen en wiskunde gestart. Ze vonden het helemaal super.......ik heb op niveau bladzijdes uitgezocht uit een methode die daar in de library lag. Gisteren op de valreep naa de copy shop geweest. Daar kan ik voor 2 cent per vel een kopie laten maken. Dit doe ik ook van het geld wat ik van jullie allemaal heb meegekregen. Per niveau alvast eens tien bladzijdes laten maken. De kleine monnikjes genieten er heel erg van eens wat anders te kunnen doen dan Engels. Ook met Thutop, die in class 3 zit, wiskunde gedaan. ik moet dan wel alle zeilen bijzetten om dit te kunnen, vandaar gister goed voorbereid. heerlijke dag was het.....ik ben ook gestart om samen een nieuwjaarswish voor de wereld te laten opschrijven. Super leuk!!!  We hebben eerst een woordweb gemaakt van mogelijkheden die je zou kunnen wensen en er kwamen zeer mooie dingen: more love, more compassion for each other, more food for all the people of the world, we had to look good after our body.......Ik ben dan echt helemaal in mijn hummetje.....mijn ding aan het doen. op vouwblaadjes hebben we uiteindelijk de wens geschreven en Nurbu chering heeft een enorme bamboestok gevonden die ik bevestigd heb op het raam en vervolgens naar de kast, zodat alle wensen eraan kunnen hangen met een klein touwtje. Ik zie ze trots zijn en genieten, de monnikjes........op de terugweg nog gevoetbald met een jochie dat zo lief Namasté tegen mij bleef zeggen.....ik doe het te weinig....ik schopte de bal bij zijn moeder in de rivier die net aan het wassen was. Wel erg gelachen...... We zijn uit eten gegaan, met zes personen voor 11 euro.

27 december heb ik maar GAME day laten zijn omdat we donderdag laat in de middag al naar Chitwanpark vertrekken. Dat vond Gyamtso oké! Vandaag ook onze enveloppe overhandigd waar we onze donatie voor het India avontuur in hadden gedaan. ik had een mooie kaart gekozen die ik in Kathmandu gekocht had. Aangegeven dat we het een supermooie kans vonden die ons geboden is om mee naar Bodh Gaya te gaan.....Ik heb uitgelegd aan Gyamtso dat ok ook graag een deel van het geld besteed aan boekjes voor de jongens. Lijkt me erg goed dat ze eens een tekst kunnen lezen en ook gewoon een fijne beleving bij een verhaal kunnen hebben. Dat vond hij natuurlijk prima......deze monastery heeft ook echt h e l e m a a l niks. Geen potloden, geen pennen geen papier, wel wat methodeboeken. Na de middag, na de lunch, ben ik gegaan. ik heb Indu, de kok nog even goededag gezegd en uitgelegd dat we er een paar dagen niet zijn, is wel handig ivm het koken. Om vier uur kwam René ons met de jeep ophalen om naar Kathmandu te gaan. Samen gegeten bij Gaja en op tijd naar bed......morgen naar Chitwanpark!!!!

1. Helna Jansen:
    30 december 2012
    Wat een mooi verslag weer Annemie,ik geniet er iedere keer van.
    Je kunt je het hier niet voorstellen geen potloden of papier aanwezig. En wat goed koop het eten.
    Geniet ze en werk ze nog met wiskunde les geven etc. super hoor.
    groetjes weer Helna
  2. Willy en Mieke Verhofstad:
    30 december 2012
    Geweldig Annemie wat je daar allemaal ziet en meemaakt,
    Is voor ons toch onwerkelijk
    Groetjes Willy en Mieke
  3. Wendy Rapmund:
    30 december 2012
    Annemie, het blijft leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!
    Mooi dat je je eigen ideeen er ook echt in verwerkt! Leuk!
    Ik steek morgen met oud en nieuw speciaal een sterretje hier aan voor jou! Tot in 2013! Lieve groetjes Wendy