- 22-23 december

23 december 2012 - Bodh Gaya, India

Echt raar om te beseffen dat het nu bijna Kerstmis is.....Heb net heel fijn kunnen skypen met Erik.....tja, dat is echt fijn dat die mogelijheid er is en dat je dan even wat dichter bij elkaar kunt voelen.

Gisteren 22 december terugreis met de TATA bus vanuit India weer naar Sankhu. Miquel, de helper van de chauffeur, heeft er een hele taak aan om door de open deur het verkeer wat te leiden, te waarschuwen en te zorgen dat alles goedloopt. Deze keer wat korter, toch in totaal wel weer 27 en een half uur gereisd.Het viel me nu mee omdat het veel overdag rijden is geweest. Nepal is gewoon een heel mooi land wat natuur betreft dus echt genieten onderweg. Om kwart voor tien kwamen we in Sankhu aan. We hebben ons af laten zetten zo dicht mogelijk bij slaapplek omdat we met ėn de grote rugzak ėn de kleine rugzak moesten sjouwen....is gelukt, al hebben we de onderburen moeten wakker bonzen op de deur, omdat ale onze groepsgenoten dit weekend naar Kathmandu gingen.

Zondag 23 december, vandaag heel lang uitgeslapen......tot 10 uur. Lekker op balkon een mandarijntje op en een appeltje en water.Daarna naar Hamrou Gaun gewandeld om te douchen. Helaas koud water....en mijn was gedaan. Daar in de zon wat laten drogen en teruggewandeld. Marit en Johan zijn teruggekomen met Bram en Jeff en Roos en Eva. Lekker gekletst en ervaringen gedeeld. Om half vier met Erik gaan skypen, zoals ik boven al schreef. Heel fijn dan even om mijn India verhaal wat 'live' te kunnen vertellen.

Degenen die dit lezen wil ik alvast hele fijn Kerstdagen wensen en een superfijne start van 2013!!!  Het is raar om hier niks, maar dan ook helemaal niks van Kerst te merken.     We gaan natuurlijk wel een beetje kerstgevoel laten ontstaan samen, ik heb nl een hele mooie hartjes kerstbal meegekregen van mijn collega Rietje, dus de sfeer gaat er wel komen.  Verder ga ik gewoon weer aan het werk morgen en dus ook met de Kerstdagen............

1. Helna Jansen:
    23 december 2012
    Bedankt voor je lieve wensen.
    en raar dat je daar niks van de kerst merkt.
    Maar jou kennende is die sfeer daar zo gemaakt en je hebt je kerstbal.
    Kennen we jou nog wel terug want dat ontbijt is niet veel thee en een mandarijn.
    Nou werk ze dan maar met kerst we denken aan je groetjes Helna
  2. Rianne Peters:
    Hoi Annemie,

Lang leve skype op zo'n verre afstand van elkaar! Ik wens je hele fijne kerstdagen ondanks de rare kerst voor jou/jullie dit jaar. Maak er iets moois van. Jou kennende gaat dit zeker lukken.

Lieve groetjes,
    Rianne
  3. Ellen:
    Lieve Annemie ,
    Met veel genoegen lees ik telkens jouw mooie reisverslagen. Wat een belevenis. Bedankt voor jouw kerstwens. Geniet nog van de mooie tijd daar en voor jou ook een heel goed en gezond 2013.
  4. Mayke:
    Hey Annemie,
    Wat is het toch genieten om iedere keer je verhalen te lezen. Al ga je er weinig van merken: ook voor jou een hele fijne kerst en een inspirerend, bruisend en vooral gezond 2013!!!
  5. Annie en Theo:
    23 december 2012
    Hallo Annemie, het is telkens toch weer een verrassing wat je allemaal mee maakt een geweldige ervaring voor je. Bij deze wensen we je uit het druilige Stiphout (want het houd maar niet op met regenen) een fijn kerst toe en wensen we je een moedig 2013 toe. de groetjes, Annie en Theo
  6. Gerhard:
    Dag Annemie,
    Je kunt zo genieten van alles wat je meemaakt. Je neemt alles zoals het komt en kunt daar het positieve uithalen. Mooi om te lezen. Ik wens jou ook fijne Kerstdagen toe, ook al moet je die nu helemaal zelf invullen en een geweldig 2013. (de start die je daar maakt zal zeker heel 2013 beïnvloeden)
    Lieve groeten Gerhard
  7. Diana:
    23 december 2012
    Licht van jou met kerst door de kerstlichtjes verkocht op de kerstmarkt van De Driehoek! Dankzij 'jouw handleiding' via Marieke heeft groep 6-7 kunnen vouwen!
    Geniet daar van en met elkaar en met je dierbaren in je hart!
  8. Ineke de Hair:
    23 december 2012
    Een warme kerstgroet al vast vanuit een druilerig Nederland. En weer genoten van je laatste kleurrijke verhalen!
  9. Marie-Louise:
    23 december 2012
    Bedankt voor weer een inkijk in jouw leven van dit moment. Ik wens jou ook een krachtig, prachtig en aandachtig 2013 toe!
  10. Gertie:
    24 december 2012
    Lieve Annemie, ook al is er daar niets te merken van Kerstmis, in jouw hart zal het echt wel Kerstmis zijn!
    Daar om: mooie, goede dagen toegewenst die je op jouw eigen manier wel een invulling zult geven.
    Ik geniet van je verhalen!
  11. Anke:
    Lieve Annemie,

Wat een mooi verhaal weer om te lezen! Ik wens je nog een hele mooie en bijzondere tijd toe en dat 2013 voor jou en alle mensen daar, een heel goed en gezond jaar mag zijn.
  12. Peter van Lierop:
    Hoi Annemie,
    De timing van jouw kaartje was perfect. Gister, 'n dag voor kerst kwam een mooie Kumari bij ons op de deurmat vallen, prachtig.
    Ooit heb ik in een reisverslag geschreven dat ik heimwee heb gekregen naar Kathmandu. Da's natuurlijk literaire retoriek, maar je begrijpt daarmee wel dat jouw belevenissen, foto's en verhalen daardoor net iets bijzonderder worden voor ons. Je brengt weer wat perspectief in onze natte donkere dagen hier.
  13. Truus klomp bueters:
    25 december 2012
    hoi hoi Annemie, geweldig wat een bijzondere verhalen, vanuit Beek en Donk wensen wij je een heel gezond 2013 !!toe.
    groetjes Truus en Rob
  14. Bas van Duursen:
    27 december 2012
    Hoi lieve Annemie,
    Wat een prachtige verhalen en een heerlijke tijd maak jij daar mee zeg. Geweldig! Deze ervaringen zullen jou en anderen ook in 2013 nog volop raken. Geniet ze.
    Ik wens jou, Erik en alle volgers alvast een prachtig (zonnig?) nieuwjaar. Groetjes,

Bas
  15. Rick:
    27 december 2012
    Hallo Annemie,

Al surfend op internet kwam ik jouw verhalen tegen, ik heb ze nog niet helemaal gelezen, maar toch... indrukwekkend.
    Vanwaar mijn interesse? Onze zoon vertrekt binnenkort naar Sankhu, hij gaat lesgeven in het klooster. Wij, als ouders gaan hem bezoeken in de eerste week van februari, dus ook wij komen dan naar Sankhu. Ondertussen blijf ik je volgen...

gr. Rick
  16. Annemie:
    1 januari 2013
    Beste Rick, ik reageer even zo terug op mijn blog.....wat goed dat jij mij gevonden hebt via reislogger. Jouw zoon gaat een leuke uitdaging tegemoet!!! Dat weet ik zeker. Ik blijf als enige van mijn groep nog twee weken langer in Nepal dus wie weet gaan we elkaar nog zien......Wens je zoon een goede reis en voor jullie alleen een goed 2013!!!