- 8-9-10-11 December

16 december 2012 - Bodh Gaya, India

Zaterdag 8 december een dagje alleen geshopt in Kathmandu. Heb nog wat katoenen kleding gekocht om in India te gebruiken. Ik heb toch vooral hele dikke en warme kleding meegenomen...Om 5 uur afgesproken bij de jonge meiden die zouden voor ons allemaal van Crossborders, er zijn er elf teruggekomen, pannekoeken bakken als start. Als toetje kregen we chocolate cake... Met een dobbelssteenspel, jullie kennen dat zeker ook allemaal, een leuke avond gemaakt met de pakjes die we voor elkaar gekocht hadden voor 100 Nepalese Rupees....fijn dat iedereen zo tevreden kan zijn met gezellig in het donker zitten, want er was natuurlijk bijna de hele avond powercut, en twee simpele cadeautjes. Was gezellig!!!

Zondag, 9 december lekker met Ellen gekletst op het dakterras van Mustang. Het was best warm en heb er lekker het boek van de priemgetallen uit zitten lezen. 's Middags met een taxi naar de drie Buddhahoofden laten brengen aan de rand van Kathmandu. Zooooo ontzettend mooi. Eentje stond er in de steigers, dus ik ga later nog eens terug in Januari om te kijken of de restauratie van het goud dan klaar is. Zelf teruggewandeld naar de Apentempel, Swayambhunat. Een fiks aantal trappen beklommen....maar dan heb je ook wat! heerlijk uitzicht en de prachtige Buddha-eyes rondkijkend over Kathmandu....en zonsondergang! met viertjes gegeten bij Gaia.

Maandag, 10 december hadden we geen water, dus niet kunnen douchen. Vandaag de dag.......wat gelukmeld, gelzen, ingepakt en bij Revolution café nog wat geronken om vier uur. had een sms gedaan naar de man van het corrupte bureautje, en hij smste zowaar erug dat alles klaarlag om half zes!!! Op tijd aangeweqndeld en een taxi kunnen regelen om ons erug te brengen naar Sankhu. Hoeven we in het donker niet meer te liggen vallemet de local bus die er veeeel langer over doet. Geweldig! Het was een rappe chaufferu, dus om half 8 aangekomen in een donker Sankhu. Nog wat gerommeld en gaan slapen!!!  Morgen de grote reis  naar India"""

1. Helna:
    16 december 2012
    Inmiddels ben je vast al in India. Maar gelukkig is alles goed gekomen met je visum.
    Fijn dat de pakjes avond ook gezellig was , en ja het hoeft niet duur te zijn zie je maar weer ook dan kan het gezellig zijn.
    We zijn in ons landje super verwend en dat zie je daar nu helemaal.
    Groetjes weer Annemie tot en tot de volgende keer.
  2. Manon:
    Mooi boek hè!
    Genieten in India!

Liefs Manon
  3. Arjan:
    16 december 2012
    He An, gelukkig nu alles goed gegaan met visum, hele fijne reis naar India, klinkt allemaal als een groot geniet moment. Liefs arjan :)
  4. Wilma Tijsma:
    16 december 2012
    Wat fijn: een extra cadeautje om naar India te kunnen gaan!
    Geniet ervan en laat ons weer fijn meegenieten met al je verhalen.
    liefs Wilma