- 8-9-10-11 December

16 december 2012 - Bodh Gaya, India

Zaterdag 8 december een dagje alleen geshopt in Kathmandu. Heb nog wat katoenen kleding gekocht om in India te gebruiken. Ik heb toch vooral hele dikke en warme kleding meegenomen...Om 5 uur afgesproken bij de jonge meiden die zouden voor ons allemaal van Crossborders, er zijn er elf teruggekomen, pannekoeken bakken als start. Als toetje kregen we chocolate cake... Met een dobbelssteenspel, jullie kennen dat zeker ook allemaal, een leuke avond gemaakt met de pakjes die we voor elkaar gekocht hadden voor 100 Nepalese Rupees....fijn dat iedereen zo tevreden kan zijn met gezellig in het donker zitten, want er was natuurlijk bijna de hele avond powercut, en twee simpele cadeautjes. Was gezellig!!!

Zondag, 9 december lekker met Ellen gekletst op het dakterras van Mustang. Het was best warm en heb er lekker het boek van de priemgetallen uit zitten lezen. 's Middags met een taxi naar de drie Buddhahoofden laten brengen aan de rand van Kathmandu. Zooooo ontzettend mooi. Eentje stond er in de steigers, dus ik ga later nog eens terug in Januari om te kijken of de restauratie van het goud dan klaar is. Zelf teruggewandeld naar de Apentempel, Swayambhunat. Een fiks aantal trappen beklommen....maar dan heb je ook wat! heerlijk uitzicht en de prachtige Buddha-eyes rondkijkend over Kathmandu....en zonsondergang! met viertjes gegeten bij Gaia.

Maandag, 10 december hadden we geen water, dus niet kunnen douchen. Vandaag de dag.......wat gelukmeld, gelzen, ingepakt en bij Revolution café nog wat geronken om vier uur. had een sms gedaan naar de man van het corrupte bureautje, en hij smste zowaar erug dat alles klaarlag om half zes!!! Op tijd aangeweqndeld en een taxi kunnen regelen om ons erug te brengen naar Sankhu. Hoeven we in het donker niet meer te liggen vallemet de local bus die er veeeel langer over doet. Geweldig! Het was een rappe chaufferu, dus om half 8 aangekomen in een donker Sankhu. Nog wat gerommeld en gaan slapen!!!  Morgen de grote reis  naar India"""