- 7 december GAMEDAY!

15 december 2012 - Sankhu, Nepal

Vrijdag 7 december hebben we onze eerste gameday! In overleg met Gyamtso hebben we namelijk een soort van ritme bedacht. Op maandag en dinsdag Engelse lessen. Op woensdag Maths, op donderdag Science en op vrijdag Gameday.  We hadden alle spullen meegenomen en als we uit India terug zijn gaan we pas met de Engelse boekjes en de nieuwe schriften aan de gang. Eerst gameday!  Het was een waar genot om de  monniken nu weer eens gewoon als jonge JONGENS te zien genieten. Eerst de kleintjes andrhalf uur aan de slag, sommigen met badminton, anderemet overgooien bal, en voetbal met de leren bal natuurlijk. Voordat we konden starten moesten we vijftien minuten klauteren via een rotspad tot we bij een redelijk mooi groot zandveld kwamen. Ze hebben in het verleden daar provisorisch goalpalen neergezet. We hebben Nurbu Chering verantwoordelijk gemaakt voor zowel de bal als de pomp. Hij heeft nl veel humor, daar houd ik van en hij vond het super dat hij het mocht doen..... Hij  zei toen we vertrokken tegen me: Miss, I can't come with you to the field...I' ve some work to do....oké I said..... Maark wat schetste mijn verbazing.....Hij kwam terug in een prachtige outfit met Ronaldo op zijn shirt....later kwamen de anderen ook schoorvoetend met  kleding van Juventus...helemaal TOP! Ze hebben zo erg genoten, sommigen speelden op blote voeten, anderen met echte voetbalschoenen aan. Heerlijk om te zien en aan te moedigen.

Ik heb veel met de mannekes gebadmintond en het spel aangeleerd van earth, water, air and water. Dit vonden ze erg leuk, vooral de kleintjes!  Ik hoef nu m aar tegen een paar te roepen, FIRE, en dan schateren ze het uit. Dit lijkt natuurlijk, maar is als je ze in stilte altijd ziet in het klooster, heel fijn! Om twaalf uur, bij de lunch, zat iedereen er ook weer helemaal gewassen en gestreken bij met hun donkerrode pij aan,  alsof er niks gebeurd was......Na de gameday nog gelegenheid gegeven om te schilderen met aquarelverf. Tja, dat is natuurlijk geweldig om even tot rust te komen. De nieuwe schilderingen hangen nu in ons lokaal! Voor theetijd dus naar huis gegaan, spullen gepakt en met de jeep naar Kathmandu. Rene had dit kunnen regelen zodat we niet de lange local busreis hoefde te doen. Aangezien ik maandag visum op ga halen blijven we een dag langer daar, anders wordt het een beetje te dol met busreizen. Bijna met de hele groep van Crossborders gegeten bij Fire and Ice in Kathmandu.

1. Pieternel:
    15 december 2012
    Zo leuk dat je ons mee laat genieten door je prachtige verhalen en foto's. Het voelt alsof we er zelf een beetje bij aanwezig zijn.
    Hier is het gelukkig minder koud en, helemaal fijn, de sneeuw is weer verdwenen. Het is zelfs lekker zacht buiten.
    Lieve groet uit Aarle-Rixtel XX.
  2. Helna:
    15 december 2012
    Dank weer voor dit mooie verslag,
    Ik zie zo al die glunder snoetjes voor me, van de heerlijke
    spellen en schilderen. Geniet ze, en lieve groetjes weer
    Helna
  3. Sandra jv:
    15 december 2012
    wat een geweldige verhalen.
    en ook zo ver weg dezelfde slogan " spelen is leren"
    geniet ze. wij gaan de laatste schoolweek in en dan genieten van de kerstvakantie.
    groetjes san
  4. Toon:
    15 december 2012
    Dag Annemie, wederom `n prachtig verhaal, geniet er verder van.
  5. Anita:
    16 december 2012
    Heerlijk om te lezen hoe de kinderen GENIETEN van de GAMEDAY en kind MOGEN zijn.....het ontroert me ! Liefs xxx
  6. Wilma Tijsma:
    16 december 2012
    Wat een heerlijk verhaal om te lezen, Annemie.
    We genieten met je mee!
    xWilma