- 31 Oktober Katmandu!!!!

31 oktober 2012 - Kathmandu, Nepal

Lieve allemaal, wil jullie toch snel laten weten dat ik vandaag veilig ben aangekomen in Kathmandu!!! Tjonge, tjonge wat een reis.......Eerst met Erik samen afscheid genomen van Jantine en Roland en om 7 uur aangereden naar Schiphol. Zoals altijd zijn er op de A2 stukken met file....toch waren we er gelukkig mooi op tijd! Samen cappucino op en onwennig de laatste uurtjes doorgebracht samen......Het eerste stuk tot Delhi gisteravond liep heel fijn via KLM vlucht. Is helemaal prima, je komt niets tekort, lekker op tijd water en wat eten.....Ik had een heel leuk buurmanneke, hij heette Arjan nb, die ging de meeste tijd helemaal tegen mijn armen liggen slapen...moeder was een tadarts uit India die op ' upgrade' cursus was geweest in Engeland, da's wel een hoopvol verhaal.
Kreeg van Arjan toen hij het vliegtuig een lief handje omdat hij hele tijd tegen mij aansliep en memory had gedaan. Om half 1 ' s avonds op Delhi aangekomen. Daar bij de transferbalie moeten blijven tot 2 uur omdat het over een internationale vervolgvlucht ging.....Toen ik de boardingpass van Jet Airways had mocht ik door naar de mooi lounge van Delhi.
Tja...en wat doe je dan als je bijna 13 uur daar moet blijven zonder van de airport af te gaan...Eerst maar eens wat rondgelopen langs alle mooie winkels, Early learning center was er zelfs, water gekocht en lekkere koeken en lekker zitten smikkelen.
Je hebt ook oplaadpunten dus ff de mobiel opgeladen en gezocht naar een plek om wat te slapen, dat viel niet mee. er liggen overal mensen op de grond en je hebt het gevoel dat het bijna net zo druk is als overdag...de hele nacht door blijven er vluchten afgeroepen worden.....heb redelijk wat kunnen slapen in de nacht en van 8.00 tot 10.30 zelfs in een heerlijke lounchstoel tot bijna de gate 11b open ging.
Zat naast Kipa Scherpa, heb heerlijk gesprek met hem gehad. Hij was alpine- sherpa opgeleid in Oostenrijk, kwam hij net vandaan. Zijn ouders woonden ten zuiden van de Himalaya, hij heeft zijn dorp op mijn kaart getekend. Zo'n leuke knul, hij heeft in mijn dagboek zijn naam en mijn naam in het Nepali geschreven.
Heb kaartje gekregen om in Oostenrijk te kunnen mogen wandelen, in de zomer is hij daar.
Om 2.15 uur Kathmandu....en super veel geluk....we zagen de Himalaya vanuit het vliegtuig   H e l e m a a l prachtig liggen. geweldig!

Nu begint de story, mbt het visum..........dat zal ik morgen mailen!
Ben net gaan eten met Jeff, Bram, Eva en Roos, Joke en Nel, en ben keikapot nu......ga slapen! In een zeer duistere kamer, met een hangslot erop, er hangen 6 lampen en eentje doet het.......maar wel wifi! Dus dat slapen gaat wel goedkomen.

1. Sandra van tulden:
    31 oktober 2012
    wow annemie, en dat allemaal in een paar uur tijd! het mooie van reizen vind ik altijd het ontmoeten van mensen en genieten van elkaars verhalen, dat kan ook in de trein naar eindhoven hoor maar..............de himalaya zien liggen.....wel een beetje jaloers hoor! slaap lekker, sandravt
  2. Wendy Rapmund:
    31 oktober 2012
    Zo wat een ervaringen nu al! En je bent pas net aan je uitdaging begonnen.
    Fijn om zo mee te kunnen leven!
  3. Henny:
    31 oktober 2012
    Ha Annemie,ik reis in gedachten met je mee.En wat ik tot nu lees heb je al veel ervaringen opgedaan.Ik ben je vergeten te vragen waar je nu precies naar toe gaat.Wil je me dat even sturen?
    Heel veel groetjes van ons
  4. Annemarie:
    Hi Annemie,

Wat een mooi begin van je reis! Fijn dat je goed aangekomen bent. Ben benieuwd naar het verhaal van morgen! En voor nu.... Welterusten
    X Annemarie
  5. Annemie:
    31 oktober 2012
    Hoi Henny, ik blijf nu eerst 10 dagen Nepali les volgen in Kathmandu, dan ga ik een korte trekking doen, daarna word ik naar het project gebracht in een nonnenklooster Nagi Gumpa in de Kathmandu vallei bij het Shivara National park, daarnaast kan ik in overleg nog naar een schooltje in een dorp in de buurt.
  6. Helna:
    31 oktober 2012
    Wat een ervaringen al, en dat in enkele uren dat je weg bent, veel aan je gedacht gisteren.Maar gelukkig is alles goed verlopen en kun je nu lekker je vermoeidheid weg slapen.
    En dan op naar de volgende ervaring.
    Groetjes en stekte met het leren van wer een andere taal.
    Liefs voor jou van mij Helna
  7. Luca:
    31 oktober 2012
    wat prachtig om te lezen, wacht met smacht naar je volgende verhalen! Ik heb ooit in de trein een gesprek met een man, heel gezellig, verder nooit meer zoiets meegemaakt, iedereen zit tegenwoordig met zijn mobiel, leuk om te lezen dat er toch nog meer mensen zijn die met anderen op reis praten en verhalen uitwisselen=D
  8. Anita:
    31 oktober 2012
    Wat fijn dat je goed aangekomen bent!
    Wat geweldig dat je de Himalaya hebt gezien! Heb je ook weer mooi meegepikt!
    Heb vandaag in het zonnetje gewandeld in gedachten bij jou......
    Lekker slapen en uitrusten nu na je lange reis.......
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal,liefs Anita x
  9. Hanneke:
    Hey Annemie,
    Wat een ervaringen nu al!!!! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan tot nu toe! Hoop dat je de eerste nacht fijn en goed kunt slapen!
    Tot het volgende verslag..... ;-)
    X
  10. Diana:
    31 oktober 2012
    En dit is nog maar je eerste dag! Wat ga jij veel ervaren!
    liefs
  11. Gertie:
    31 oktober 2012
    He Annemie, wat een uitgebreid verslag meteen al! Geweldig zoals je je reisgenoten beschrijft: ik zie het als een film voor me! Hopelijk kun je lekker slapen en ben je morgen weer helemaal fit. Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
  12. Esther lorenzini:
    31 oktober 2012
    Ik hoop dat je veel ervaringen kan beleven en ook veel plezier.... Geniet er van!!! Ik ben benieuwd naar je verhalen....
    Groetjes, esther
  13. Anneke v Brussel:
    31 oktober 2012
    Fijn begin van je reis zo te horen!
    Leuk om mee te lezen!
    Geniet ervan!
  14. Henk Darphorn:
    Hoi Annemie,
    Wat een heerlijk begin!!
    Benieuwd naar je visum-verhaal. Heb je nog de VIP-balie genomen? :-)
  15. Sandra jv:
    31 oktober 2012
    lieve annemie, kijk uit naar je berichtjes. wat een fijn begin van jouw avontuur. slaap lekker
  16. Wilma Tijsma:
    31 oktober 2012
    Wat een goede start van je avontuur.
    Dat smaakt naar meer!
    Veel succes met het leren van zo'n totaal andere taal.
    Geniet van al die mooie momenten daar.
    liefs Wilma
  17. Maartje:
    31 oktober 2012
    Heerlijk zo'n reisverhaal. Binnen 24 uur maak je al zoveel mee, dat je als lezer het gevoel krijgt dat je al dagen weg bent. Ik word hier wel akelig jaloers van :-)
    Vergeet vooral niet te genieten!
  18. Arjan:
    1 november 2012
    He zusje, kei mooi verhaal, kan natuurlijk geen toeval zijn dat je naast een naamgenoot komt te zitten. Fijn dat de reis goed verlopen is.
    Leuk om je zo te kunnen volgen. Liefs Arjan
  19. Rieky: